piątek, 22 lipca 2011

Dzień 3

Musze przyznać, że dzisiaj nie wiele zjadłam, byłam zbyt zabiegana żeby wchłonąć w siebie wszystko co miałam na dzisiaj zaplanowane. Tak wiec wybrałam to co najchętniej bym zjadła.

Dzień 3 Protal 1
Kotlety z piersi z kurczaka w cieście z otrębów z sosem musztardowym
30gram szynki z indyka chudej (2% tłuszczu)
1/2 ciemnej muffiny
Krem czekoladowy

Kotlety w cieście 

1 pierś z kurczaka
1 1/2 łyżki otrębów owsianych
1 jajko
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka jogurtu naturalnego
przyprawy do smaku u mnie: curry, imbir i czosnek i sól

Pierś pokroi w plastry i lekko rozbić, przyprawic dowolnie. Otręby wymieszać z żółtkiem i jogurtem naturalnym oraz proszkiem do pieczenia. Białko ubić na piane i dodać do reszty składników, delikatnie wymieszać. Doprawione plastry piersi z kurczaka obtaczać w cieście.  Smażyć na patelni beztłuszczowej z obu stron.
Z racji faktu ze pierwszy raz robiłam takie piersi z kurczaka coś musiało nie wyjść. Tym razem było to odklejające się ciasto. Następnym razem muszę wymyślić jak to zrobić żeby się trzymało, naniosę wtedy poprawki do tego przepisu.

Sos musztardowy
1 łyżka musztardy
2 łyżki jogurtu naturalnego 0%
1 mały korniszon
pieprz i sól do smaku

Korniszony pokroić w drobna kostkę, dodać jogurt naturalny i musztardę przyprawić i wymieszać. Gotowe!

Ciemna muffina otrębowa lub ciemne muffinki otrębowe (ok. 10 sztuk)
2 jajka
4 łyżki otrąb owsianych
2 łyżki otrąb pszennych
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
7 tabletek słodziku (rozpuszczonych w 2 łyżkach cieplej wody)
1/2 szklanki kwaśnego mleka/jogurtu naturalnego

Wymieszać suche składniki. Oddzielić żółtka od białek, żółtka dodać do suchych składników. Masę zmiksować razem z jogurtem naturalnym. Z białek ubić pianę dodać do masy i delikatnie wymieszać.
Przełożyć do formy na muffine lub do foremek muffinkowych. Piec w 180stopniach przez ok. 25 minut.

Dla mnie osobiście zbyt mocno czuć jogurt naturalny. Zapewne byłyby dużo lepsze z dodatkiem jakiś owoców, jednak w fazie uderzeniowej takowych nie ma. Tak wiec trzeba się cieszyć tym co jest.

Jeszcze cieple parujące :)

Krem czekoladowy( po mojemu kogiel-mogiel czekoladowy)
1 żółtko
2 tabletki słodziku (zgnieść przed mieszaniem 1tabletka = 1 łyżeczkę cukru)
1/2 łyżeczki kakao
1 łyżka mleka

Żółtko zmiksować z rozgniecionym słodzikiem, dodać kakao i mleko.


Efekt dnia: 90.9 kg czyli 2,4 kg mniej !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz